قیمت فلزگران بها نقره

نرخ روزانه نقره

قیمت فلزگران بها نقره

نرخ روزانه نقره

پوشش ریسک در بازارهای سهام و طلا

از آنجا که قیمت سکه تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و همچنین به دلیل استفاده آن در اعیاد و مراسم ملی تحت تاثیر تغییرات فصلی مختلف قرار می گیرد، الگوی مناسبی برای سری های زمانی توام با نقاط پرت و شوک قیمت طلای شکسته 18 عیار امروز های اقتصادی است. برای قیمت نفت خام ابتدا در نظر بود از قیمت های این مطالعه استفاده شود ولی با توجه به اینکه داده های موجود بازه مورد نظر را کاملاً پوشش نمیداد، از بازده قیمت نفت برنت در بازار آزاد اروپا استفاده شد که همبستگی آن با بازده قیمت نفت اوپک بیش از 98% می باشد. پس از برآورد مدل مربوط به برآورد نرخ بهینه پوشش ریسک متقاطع، به برآورد نرخ بهینه پوشش ریسک برای کشورهای اروپایی با برآورد مدل 0(8) پرداخته خواهد شد. نتایج حاصل از معیارهای اطلاعاتی بیشترین مقدار درستنمایی و کمترین مقادیر آکاییک و بیزین در دورهی زمانی مورد مطالعه بیانگر این است که مدل FIEGARCH(1,d,1)نسبت به سایر مدلهای معرفی شده در این پژوهش برازش بهتری را برای بررسی رابطهی همبستگی شرطی پویا بین بازارهای ارز، سکه و سهام فراهم میکند.

آربیتراژرها و سفتهبازان در میان همه­ی بازارهای دارایی (مانند: بازار سهام و بازار ارز خارجی و غیره) به اثرات خارجی بین بازار سهام و بازار فلزات گران­بها توجه می­کنند؛ زیرا طلا و نقره مؤلفه اصلی ذخایر پولی جهانی برای بازرگانی و هجینگ قیمت طلای 18عیاردربازارامروزتهران انلاین امروز ارزی است. بر طبق نتایج جدول 4 مشاهده میشود که مقدار Partial correlation وAutoCorrelation در هیچ نقطهای دچار بیرونزدگی از میانگین نمیباشد و همچنین مقدار سطح احتمال برای تمامی مقادیر بالای 5% میباشد که نشان از قبول نتایج   میباشد. از سوی دیگر در شرایط رکود تورمی تنها هدف قراردادن تورم در سیاست­ اقتصادی اشتباه بزرگی بوده است بلکه باید هدف­گذاری نرخ بهره برای تحرک بخشی به سرمایه­گذاری نیز هم­زمان با آن عملی می­شد. نتیجه تحلیل ها نشان می دهد که در کوتاه مدت شاخص قیمت بازار اوراق بهادار (بورس)، سطح عمومی قیمت ها در دوره قبل، قیمت زمین، هزینه ساخت، قیمت نفت، مقدار سرمایه گذاری بخش خصوصی، مخارج خانوار، نرخ سود وام های بانکی مهم ترین عوامل در تعیین نوسانات قیمت مسکن به شمار می روند. یافته دیگر این که در تعیین قیمت مسکن و نوسانات آن، به ترتیب قیمت زمین، سطح عمومی قیمت های دوره قبل، نرخ سود وام های بانکی و قیمت نفت بیشترین اثر را داشته اند.

در بلندمدت نیز قیمت های مسکن در دوره های قبل، تعداد خانوار، شاخص بازار اوراق بهادار (بورس)، مخارج خانوار، قیمت طلا و زمین و نظیر این ها عوامل تعیین کننده سطح قیمت مسکن هستند. بر اساس نتایح این تحقیق در کوتاه مدت شاخص قیمت سهام تحت تاثیر مقدار شاخص قیمت سهام در دوره های قبل، نرخ ارز و ارزش افزوده بخش صنعت قرار داشته است. بر اساس نتایح این تحقیق در کوتاه مدت شاخص قیمت سهام تحت تأثیر مقدار شاخص قیمت سهام در دوره­ های قبل، نرخ ارز و ارزش افزوده­ ی بخش صنعت قرار داشته است. اندیشمندان سیاسی معتقد به حرکت خطی تاریخ هستند و بر این نوع تفکر اصرار میورزند و معتقدند رویدادهای عمدة دوران­ساز تاریخی، روندی رو­به­رشد و تکاملی را طی مینمایند و هر دوره، با تکمیل و پیشرفت نسبت به دورة قبل، ارابة تاریخ را به سوی منشاء اصلی سوق میدهد.قیمت هر گرم طلای 18 عیار نکته قابلتوجه این است که سرعت تعدیل شوک بازار آتی در بازار نقد بسیار بالاست و قیمت نقدی نسبت به تکانههای بازار آتی بهسرعت تعدیل میشود. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که نرخ تورم توضیح دهندهی شاخص بازده نقدی و شاخص کل است، اما توضیح دهندهی شاخص قیمت سهام نیست.


در این تحقیق به تجزیه و تحلیل تاثیر برخی از متغیرهای اقتصادی مانند: CPI، نرخ ارز، شاخص قیمت مسکن، شاخص قیمت طلا و ارزش افزوده بخش صنعت، بر شاخص بورس اوراق بهادار با استفاده از الگوی بردارهای خودرگرسیونی (VAR) و مدل تصحیح خطای برداری (VECM) در دوره زمانی 85-1370 (با استفاده از داده های فصلی) پرداخته شده است. در این مقاله عوامل موثر بر سطح قیمت مسکن (بلندمدت) و نوسان های آن (کوتاه مدت) در بین استان های کشور طی دوره زمانی 1370 تا 1385 مورد بررسی قرار گرفته است. نوسان قیمت مسکن طی 15 سال گذشته در کل کشور و در سطح استان ها، چشم گیر بوده است. نگرانی مردم از سکههای تقلبی (بهخصوص در سال 1392) کار خریدوفروش سکه بهار آزادی را دشوار کرد. قیمت طلای 18عیاردربازارامروزتهران لحظه ای امروز طی چند سال اخیر افزایش نقدینگی دربازارهای پولی و در اثر ضریب فزاینده شدت یافت. فرادید| قیمت انس جهانی طلا با افزایش قیمت، در حال حاضر روی سطح ۱۷۸۹ دلار قرار دارد. برپایه معاملات امروز، هر قطعه سکه یک گرمی طلا با ۳۰ هزار ریال افزایش قیمت، یک میلیون و ۹۱۰ هزار ریال و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۱۰ریال داد وستد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد